پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 225824
تقاضاي تلگرام براي انتقال سرور به ايران
تاریخ انتشار : 1395/05/16 17:51:05
نمایش : 1140
رئيس مرکز ملي فضاي مجازي با استقبال از فعاليت پيام‌رسان‌هاي داخلي، شرط حمايت دولتي از اين پيام‌رسان‌ها را سرويس دهي به حداقل ۱۰ ميليون مشترک عنوان کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ابوالحسن فيروزآبادي دبير شوراي عالي فضاي مجازي، در پاسخ به سوالي درباره بازي پوکمون‌ گو، رواج و فيلترينگ آن و در نهايت طرح انتقال سرور آن به ايران گفت: اين بازي از نوع نسل جديد است و تا به حال چنين نسلي از بازي که بي‌پايان و به صورت فعال در محيط باشد،‌نداشته‌ايم و چون بازي جديدي است مسائل جديدي هم دارد که در بسياري از کشورها با اين نوع بازي با احتياط برخورد مي‌کنند و حتي در بعضي کشورهاي توسعه‌يافته غربي اين بازي منع شده است.

وي با تأکيد بر اينکه درباره اين بازي بايد با دقت برخورد شود، ادامه داد: مطالعاتي در اين زمينه انجام شده و گويا در کارگروه تعيين مصاديق رأي به ممنوعيت اين بازي داده شده است. در واقع اين بازي احتياط دارد و لازم است تا جوانب آن بررسي شود.

رئيس مرکز ملي فضاي مجازي درباره طرح موضوع انتقال سرور اين بازي هم گفت: البته خود کمپاني سازنده هم اعلام نکرده که ايران به عنوان کشور هدف مدنظر آنها است.

اعلام آمادگي تلگرام براي انتقال سرور به ايران

وي همچنين درباره وعده انتقال سرور پيام‌رسان‌هاي خارجي به ايران، گفت: بعضي پيام‌رسان‌ها براي انتقال سرور خود به ايران اعلام آمادگي کرده‌اند، بعضي کشورها از جمله روسيه، کره و حتي خود تلگرام براي انتقال سرور به ايران اعلام آمادگي کرده‌اند.

دبير شوراي عالي فضاي مجازي همچنين درباره پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز گفت: نظر ما اين است که از هر تعداد پيام‌رسان داخلي که در کشور راه‌اندازي شود، استقبال مي‌کنيم، ولي پيام‌رساني که بتواند به حداقل 10 ميليون مشترک سرويس‌دهي کند، مورد حمايت دولت قرار مي گيرد.

وي افزود:وزارت ارتباطات در حال تبيين شرايط و مشخصاتي است که بر اساس آن بتواند از پيام‌رسان‌هاي داخلي حمايت کند.

فيروزآبادي درباره وضعيت پيام‌رسان‌هاي داخلي نيز گفت: 6 يا 7 پيام‌رسان قابل توجه داخلي داريم ولي قابليت اينکه بتوانند در سطح ملي تا 10 ميليون نفر را پوشش دهند،‌ندارند که اميدواريم با حمايت‌هاي دولتي بتوان اين شرط را محقق کرد.

 

 

پيوست فرهنگي مشترک در دستور کار

دبير شوراي عالي فضاي مجازي همچنين درباره پيوست فرهنگي و اينکه وزير ارتباطات گفته بود پيوست مدنظر وزارتخانه در شوراي عالي فضاي مجازي رأي نياورده، گفت: پيش از اين پيوست فرهنگي تهيه شده بود که مورد قبول واقع نشد الان پيوست مشترکي با همکاري مرکز ملي فضاي مجازي و وزارت ارتباطات در دستور کار است.

وي در پاسخ به اينکه آيا تدوين پيوست فرهنگي از پيشرفت تکنولوژي عقب نمانده است؟گفت: پيوست تدوين نشد اما در فضاي مجازي فرهنگ رها نشده است. تهيه پيوست مدتي بر عهده شوراي عالي انقلاب فرهنگي بود و بعد به شوراي عالي فضاي مجازي اهاله شد؛ در شورا هم دو پيوست تهيه شد که مورد موافقت واقع نشد اما اميدواريم به زودي پيوست فرهنگي تدوين شود.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html